gastleskDe dialectwerkgroep, van onze Heemkundevereniging, heeft een gastles gegeven op BS de Rank. De gastles is gegeven door Klaas de Groot en ging over het Sprang-Capels dialect. De leerlingen hadden al lesstof mee naar huis gekregen om deze, samen met vader, moeder, opa’s en oma’s in het dialect in te vullen. Dit werd door de leerlingen goed gedaan, er waren ook leerlingen die het zelf. hadden gedaan. De leerlingen kregen ook allemaal een boekje in het dialect dat klassikaal behandeld werd. De klas werd in tweeën gesplitst in groepen van 14 leerlingen. Deze deden goed met de les mee en vonden sommige zinnen die op het bord stonden toch wel lastig uit te spreken. In de toekomst willen leden van de dialectwerkgroep ook gastlessen in Sprang-Capels dialect gaan geven, op de andere basisscholen in Sprang- Capelle.
Met vriendelijke groet, Sjaak de Bie.

Cookies gebruikersvoorkeuren
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt. Als u het gebruik van cookies weigert, functioneert deze website mogelijk niet zoals verwacht
Accepteer alles
Alles afwijzen
Analytics
Hulpmiddelen die worden gebruikt om de gegevens te analyseren om de effectiviteit van een website te meten en om te begrijpen hoe deze werkt
Google Analytics
Accepteren
Afwijzen
Advertentie
Als u akkoord gaat, worden de advertenties op de pagina aangepast aan uw voorkeuren
Google Ad
Accepteren
Afwijzen
Save