De dialectwerkgroep, van onze Heemkundevereniging, heeft een gastles gegeven op BS de Rank. De gastles is gegeven door Klaas de Groot en ging over het Sprang-Capels dialect. De leerlingen hadden al lesstof mee naar huis gekregen om deze, samen met vader, moeder, opa’s en oma’s in het dialect in te vullen. Dit werd door de leerlingen goed gedaan, er waren ook leerlingen die het zelf. hadden gedaan. De leerlingen kregen ook allemaal een boekje in het dialect dat klassikaal behandeld werd. De klas werd in tweeën gesplitst in groepen van 14 leerlingen. Deze deden goed met de les mee en vonden sommige zinnen die op het bord stonden toch wel lastig uit te spreken. In de toekomst willen leden van de dialectwerkgroep ook gastlessen in Sprang-Capels dialect gaan geven, op de andere basisscholen in Sprang- Capelle.
Met vriendelijke groet, Sjaak de Bie.